Vianočné tradície ?

Ahojte :) Po 3 dňoch sa vám hlásim s novým článkom. Ráno som vstávala s pocitom konečne sú Vianoce. Alebo vlastne nie vstávala som s pocitom...

Ahojte :) Po 3 dňoch sa vám hlásim s novým článkom. Ráno som vstávala s pocitom konečne sú Vianoce. Alebo vlastne nie vstávala som s pocitom ,že mi je zima keďže sestra mi zobrala perinu. Chceli sme stráviť noc s filmami, popcornom, sladkosťami, horúcou čokoládou no namiesto toho ona už o 11 spala. Ja som teda čakala na polnoc aby som mohla konečne napísať vetu : 

“Wake up, bitch! It’s Christmas. And I promise, you don’t want to miss it.”

(PLL ♥). No a odvtedy upratujem, pripravujem, fotím, píšem,  pozerám nejaké filmy a teším sa na jedlo (ako nikdy pretože už teraz umieram od hladu a to je iba 11). No a samozrejme na darčeky polnočnú a na tú všetku atmosféru ♥ A k tým tradíciám : 

1. Rozrezávanie jabĺčka tak aby vznikla hviezdička : 
Hovorí sa ,že ak vám po prerezaní (na dve polky) zostane krásna hviezdička tak budete po celý rok zdravý. 



2. Oblátky s medom 



3. Miesto pre pocestného 
Štedrosť a pohostinnosť boli typické znaky pre Vianoce našich predkov. Podľa etnologičky Kataríny Nádaskej k nim patrila aj pomoc núdznym. Na štedrovečernom stole v minulosti nesmel chýbať tanier pre pocestného alebo tuláka.



4. Peniaze pod obrusom
Aby bolo v rodine po celý rok dosť peňazí 


5. Pálenie prskaviek
To je už asi skôr taká zaužívaná vec medzi mnou a sestrou :) 


6. Ozdoby na stromčeku
Každoročne máme na stromčeku ozdoby ktoré nám pripomínajú našich blízkych. Napríklad Vianočná guľa z Marks&Spencer ktorá patrila mojej babičke. Anjeliky ktoré symbolizujú babku a uja. 



Aké Vianočné zvyky dodržiavate na Vianoce vy ? 

Zo srdca prajem všetkým šťastné a veselé Vianoce ! 




You Might Also Like

1 komentárov

  1. My akorát pouštíme lodičky ze skořápek s neteřema a synovcem :) Přeju hezké vánoce.

    Welcome!♥Reviews everywhere

    OdpovedaťOdstrániť

All rights reserved. Používa službu Blogger.

Social Network