Ochrana pred slnkom

  Ahojte všetci a pekný deň prajem! Keď som rozmýšľala nad tým, aký článok napíšem najbližšie, tak som sa inšpirovala tým, že hneď pri prvom...

 Ahojte všetci a pekný deň prajem!

Keď som rozmýšľala nad tým, aký článok napíšem najbližšie, tak som sa inšpirovala tým, že hneď pri prvom tohtoročnom opaľovaní ma spálilo slnko. Moja sestra sa poctivo natrela opaľovacím olejom, ktorý som ja odmietla s tvrdením, že mňa predsa nikdy nespáli a opaľuje ma pekne do hneda, no a čuduj sa svete, večer ma pálil celý chrbát. 

Preto by som sa s vami chcela pobaviť presne na túto tému - opaľovanie. Vedeli ste o tom, že opálenie tela do hneda je reakcia pokožky, kedy nás pokožka chráni a pohlcuje ultrafialové žiarenie? Bunky tesne pod povrchom tela začínajú produkovať melanín, je to pigment, ktorý pohlcuje UV žiarenie a sfarbuje pokožku do hneda. 

Základom ochrany kože pri pobyte na slnku by mal byť kvalitný opaľovací krém alebo opaľovací olej. Kľúčovú úlohu pri týchto produktoch zohráva práve SPF "sun protection factor". Číslica pri tejto skratke nám udáva stupeň ochrany a čím je vyššia, tým je to lepšie. 

Čo to vlastne znamená? Stupeň ochrany je odvodený od toho, ako dlho s daným produktom môžeme byť na slnku. Bežne bez použitia akéhokoľvek produktu sa ráta, že slnko začne našu pokožku spaľovať po 5 minútach, ochranný faktor predĺži túto dobu toľkokrát koľko je jeho hodnota. V prípade SPF 20 by to teda znamenalo 20x5=100, teda 100 chránených minút na slnku.

O tom prečo je nutné používať SPFko píše aj Eli na svojom blogu. 



Niektoré pravidlá, na ktoré by sme si mali spomenúť vždy pri opaľovaní : 

Deti do jedného roka na priame slnko nepatria. A pre deti sú najvhodnejšie opaľovacie krémy pre deti s SPF 50.

Nemali by sme sa vystavovať priamemu slnečnému žiareniu v čase od 11-15h. 

Krém alebo olej s SPF filtrom by sme si mali na pokožku aplikovať minimálne 20 minút pred opaľovaním a aplikáciu by sme mali opakovať každé dve hodiny. 

Samozrejmosťou je dodržiavanie pitného režimu. 

Po opaľovaní je vhodné použiť prípravky na upokojenie a hydratáciu pleti. 

 

You Might Also Like

0 komentárov

All rights reserved. Používa službu Blogger.

Social Network