Spolupráce, speňaženie bloggov a youtube?

Ahojte. Dnes vydávam dosť kontroverzný článok, ktorý som chcela napísať už dlho.  Bude to téma bloggery a spolupráce, pretože to je asi na...

Ahojte. Dnes vydávam dosť kontroverzný článok, ktorý som chcela napísať už dlho. 

Bude to téma bloggery a spolupráce, pretože to je asi najviac preberaná téma, ktorá sa týka bloggerov a youtuberov. 




Každý blogger alebo youtuber nejako začína, kým sa vyvinie a dostane na takú úroveň aby ho niekto kontaktoval o spoluprácu, prejde dosť dlhý čas. Áno chápem, vy si myslíte ,že na blogoch sa my bloggery obohacujeme. A poviem vám pravdu, áno samozrejme ,že dostávame možnosť spolupráce, ale niečo do toho musíme taktiež vkladať.
 Nie je to len o tom ,že dostaneme niečo zadarmo a finito, ale ide  skôr o to akou formou to vy potom reklamujete, proste značka s tým všetkým musí byť spokojná, a tie námahy čo s tým blogger má za ten produkt niekedy ani nestoja. To by bolo ku dostávaniu produktov zadarmo, ďalej sú tu zárobky ktoré bloggery a vloggery získavajú tým, že natáčajú alebo píšu, s čistým svedomím môžem napísať ,že ja som za príspevky na blogu nedostala ani jediný cent, nikdy mi nešlo o to speňažiť si blog, alebo zarábať si takouto formou to nie, ale do služby add sance som sa tak či tak prihlásila, a viete koľko sa mi tam nazbieralo za 4 mesiace? Asi 5€ dokopy. Za to úsilie, ktoré každý mesiac do blogu vkladám sú tie eurá fakt nič, a tým nechcem povedať ,že som nespokojná s tým málom, alebo tak niečo, to nie, ja si totižto myslím ,že tie peniaze sa ku mne ani nikdy nedostanú, ja len chcem poukázať na to ,že úsilie niektorých bloggerov nenahradia žiadne peniaze, ten stratený čas taktiež nie. 

Potom je tu možnosť písanie článkov pre rôzne firmy, ktorá končí finančnou odmenou, ale poviem vám, to sa malých blogov ako je môj určite netýka, totiž to nikto vám nebude dávať peniaze za takú malú sledovanosť, ale áno priznám sa aj ku mne sa už zo 2-3 takéto ponuky dostali a jednu som aj priala. Tá ale neskončila finančnou odmenou, ale darčekovou poukážkou do jedného e-shopu, ktorý nebudem menovať. 



Mám trošku väčší prehľad v tom ako to funguje na youtube, totiž to tam sú tie zárobky dosť vysoké (samozrejme keď na to máte čísla), a tam sa naozaj môže stať, že to nejaký youtuber robí len pre peniaze, pretože blogovať pre peniaze by sa fakt neoplatilo, dokonca by sa dotyčnému ani nedarilo. Na youtube je to iné, veľkí vloggeri ktorí majú na videách vyše 400 000 pozretí si za takéto "videjko" zarobia niečo okolo 200€, keď pridajú do mesiaca 6 videí, tak okolo 1200€, čo je dokonca oveľa viac než minimálna mzda na Slovensku. 



Nehovorme radšej o tom ,že v Amerike a v zahraničí sa tieto ceny pohybujú takmer o polovicu vyššie, takže za video, ktoré má 400 000 pozretí dostanú 400€  a za 6 videí mesačne 2400€, popravde tie peniaze im ani nezávidím, pretože za tú prácu, námahu a stratu súkromia to nestojí. 

 (pokus o výskok) 
Aby ste si nemysleli ,že na blogu si niekto môže vytvárať nejakú kariéru tak to vyvrátim, predsa len ani ja nebudem blogovať keď budem mať 40, možno 50, Samozrejme si ma ale môžu všimnúť rôzne firmy a zamestnanie mi ponúknuť.



Ja sama by som blog nepísala keby ma to nebavilo, samozrejme radosť zo spoluprác mám, ale to je skôr taká odmena, ktorú vidíte po tvrdej práci. Ak sa vám to zdá klišé, tak skúste viesť blog podobný môjmu a potom uvidíte ,že to je naozaj tak. Ak si niektorí bloggeri alebo vloggeri zarábajú písaním či videami, nevidím na tom nič zlé, prečo nie? Keď taká možnosť existuje tak nech ju využijú, predsa len práca bloggera alebo youtubera nie je vôbec jednoduchá. 







You Might Also Like

10 komentárov

  1. Krásny článok :D naozaj taký zo srdca, súhlasím s tebou :D
    Girl with pink nails

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Co bolo na tom kontroverzne? Obycajna snaha zaujat.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kontroverzne na tom bolo to, ze vacsina bloggerov a youtuberov nechce aby vyslo na povrch kolko z blogu alebo youtubu dostanu penazi,ja som isla s pravdou von, nebolo to o zaujati ale bola to odpoved na najviac preberanu temu. Pekny bnik :)

      Odstrániť
  3. super článok! chválim , len mohlo byť menej fotiek :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. súhlasím fajn článok .. len nechápem tým fotiek,ktoré sú skoro rovnaké

      Odstrániť
  4. ja sa taktiež netajím spoluprácami a vadia mi tie čo to práveže taja a zastierajú :)) Ja mám 3 spolupráce a zdá sa mi ako mám toho veľa a nestíham :) obdivujem tie čo ich majú aj 20 a stíhajú :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Pěkný článek a souhlasím s tebou :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Pravdivý článok súhlasím že to nieje také jednoduché viesť blog ako si každý myslí a navyše že na tom neviem koľko zarábame ;) Musí to človeka hlavne baviť :)

    http://chicmisses.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  7. pravda :) Nedávno som niekde čítala článok ako zarábajú blogeri a vlogeri na slovensku :D bolo mi do plaču :D keď som čítala tie blbosti.Každý kto si založí yt channel a začne sa mu dariť to už podľa ľudí robí iba pre peniaze...a paradox je to že za tie "miliony" si nekúpi ani trdelník pred avionom v bratislave :D
    BoraSparkle

    OdpovedaťOdstrániť

All rights reserved. Používa službu Blogger.

Social Network