Existuje tisíc chorôb, ale len jedno zdravie

  Ahojte všetci a pekný večer prajem! Viem, že týmto článkom u mňa na blogu som vás možno trošku prekvapila, ale verte mi, toto je jednoznač...

 Ahojte všetci a pekný večer prajem!

Viem, že týmto článkom u mňa na blogu som vás možno trošku prekvapila, ale verte mi, toto je jednoznačne téma, ktorej sa venujem už dlhšie a niečo s čím by som sa chcela podeliť. 

Zdravie máme len jedno, to je asi všetkým známe, preto by sme sa mali snažiť si ho čo najviac strážiť. Prirodzená cesta ku zdraviu je hlavne pokoj na duši a zdravá psychika. Zdravý životný štýl bez nadmernej konzumácie alkoholu, nikotínu či iných návykových látok. Aktívny životný štýl, teda by sme mali do našich životov zaradiť čo najviac pohybu a ak by ste začali len jednou prechádzkou denne, tak aj to sa ráta a neverili by ste ako vám taká prechádzka pomôže nie len po fyzickej stránke, ale aj po tej psychickej. Ja osobne prírodu milujem a je mojim liekom pre dušu i telo, no niekedy len príroda nestačí a prichádzajú na rad lieky a vitamíny

Všetky vitamíny, ktoré by som vám dnes chcela predstaviť už určite dôverne poznáte, no ja som sa aj tak rozhodla napísať vám svoje skúsenosti a rady. 

Vitamín C 

Ak bývate v jednom kuse prechladnutý, tak je to určite najlepšia voľba ako si zlepšiť imunitu. Ja som mávala v jednom kuse angíny, čo poklopem si, som už dlho nemala a minulý rok som prežila asi najhoršiu chrípku môjho života, ktorá trvala mesiac a začala hnusným kašľom, zápalom priedušiek, prešla na horúčky 40ky (ktoré trvali celý týždeň) z horúčok som prešla na angínu a po angíne mi zostali problémy s dutinami, teda zaľahnuté uši (ktoré som mala zaľahnuté asi 2 mesiace), presne to bolo obdobie, kedy som začala brať céčko na dennej báze, pretože som mala nulovú imunitu a potrebovala som si ju znova vybudovať, čo sa našťastie aj podarilo. 

Vitamín B 

Ak sa tu nájdu nejaký ľudia, ktorí trpia herpesmi, tak vitajte v klube. Viem, nie je to nič príjemné a nič z čoho by sme sa mohli tešiť. Ja som mala obdobie, kedy sa mi herpesy vyhadzovali aj po tvári (napríklad na nose), neskôr som mala obdobie, kedy som mala každý týždeň nový herpes a verte mi, ja ako človek, ktorý herpesmi trpel smiem smelo povedať, že na ne nič nezaberá, žiadna zázračná masť neexistuje, jednoducho, keď sa vám už herpes vyhodí, tak musíte počkať na to, kým sa vysuší a zahojí. Odkedy som však začala brať béčko na dennej báze (už je to asi rok), tak som sa herpesov zbavila a naozaj si ani nepamätám, kedy sa mi naposledy vyhodil. 

Vitamín D

Nie som žiadny imunológ ani virológ a riadim sa len tým, čo odporúčajú na to spôsobení ľudia a tí hovoria, že v čase tejto korona krízy nemôžete vášmu telu pomôcť viac než vitamínom D, C a čerstvým vzduchom (slnkom, ktorého teraz už máme pomenej). 

Železo

Od malička trpím nedostatkom železa a chudokrvnosťou. Ja osobne si myslím, že nedostatok železa sa tak úplne vyliečiť nedá, pretože ste stále ako na hojdačke, raz ho máte dostatok a výsledky dobré a inokedy zas sami cítite (ospalosť, únava, ste príliš bledý), že už opäť vám železo chýba. Nemám dobré skúsenosti so železom, ktoré mi predpisovala moja hematologička, pretože mi príliš zaťažovalo žalúdok a nebolo mi po ňom práve najlepšie, no toto železo je úplne super, pretože žalúdok vôbec nezaťažuje a nie je vám po ňom ťažko. 

Vápnik, horčík a zinok

Alebo teda náhrada za magnézium, ktoré som začala používať, keď som začínala s cvičením a trápili ma časté kŕče a svalovky. Tiež je však prospešné pre kosti, zuby, nechty, vlasy a krásnu pokožku. 

Nie som žiadny lekár, neštudujem medicínu (zaoberám sa skôr históriou), no v dnešnom článku som vám chcela priblížiť čo užívam ja a moje skúsenosti, rady a tipy. 

You Might Also Like

1 komentárov

All rights reserved. Používa službu Blogger.

Social Network