Christmas Cooking

Ahojte! Keďže ku Vianociam jednoducho patrí sladké a všeliaké možné dobroty, aj ja som si pre vás pripravila pár skvelých receptov, ktoré so...

Ahojte! Keďže ku Vianociam jednoducho patrí sladké a všeliaké možné dobroty, aj ja som si pre vás pripravila pár skvelých receptov, ktoré som testovala a jeden, ktorý je môj najobľúbenejší, takže poďme na to. 




1. Čokoládový koláč
Tento koláč je trošku zložitejší a povedala by som, že recept nie je až taký presný, opäť platí ,že ak máte príliš husté cesto (čo sa vám stane) musíte priliať mlieko, ja som tam priliala asi pohár mlieka, pretože cesto bolo fakt husté, ak ho ale budete mať riedke pridajte múku, to už ale musíte rozpoznať sami. Koláč je sám o sebe mega dobrý, takže odporúčam. 



Budete potrebovať :  
Na cesto : 
175 g hladká múka
175 g maslo
175 g kryštálový cukor
3 ks vajce
75 g roztopená čokoláda
kakao 

Na krém : 
100 g maslo
100 g čokoláda
175 g práškový cukor
4 PL mlieko 




1. Predhrejeme rúru na 170°C a vymastíme si tortovú formu. Preosejeme múku do misky. Do toho dáme maslo, cukor, vajcia a zmixujeme dohladka. Potom k tomu primiešame vychladenú roztopenú čokoládu. (čokoládu rozpúšťate nad vodným kúpeľom!) 

Do cesta ešte môžte pridať kakao. Nalejeme do tortovej formy a dáme piecť do rúry na 50 minút. Necháme postáť 5 minút a potom koláč vyberieme z formy. 

2. Na polevu: Maslo a čokoládu necháme roztopiť nad vodným kúpeľom. Potom k tomu primiešame cukor a mlieko. Koláč prekrojíme pozdĺžne na polovicu a natrieme polovicou teplej čokoládovej polevy. Zvyškom natrieme povrch koláča a ozdobíme hoblinkami čokolády.







Čokoládové muffiny : 



Ja viem, že muffiny nie sú Vianočné pečivo, ale jednoducho som vám na ne musela pridať recept, pretože je to totálne ľahké príprava cesta trvá asi 10 min. a pečie sa to tak 15 minút a chutia úplne super, takže dúfam, že to vyskúšate! 

Potrebujete : 200g múka hladká, 100g práškový cukor, 2 KL prášku do pečiva, pol balenia vanilkového alebo škoricového cukru, 1 vajce, 1,2 deci olej, 1,2 deci mlieko, čokoláda horká, nutella

Postup : Zmiešame si sypké suroviny: múku, cukor, 2 kl prášku do pečiva, 1/2 balenia vanilkového alebo škoricového cukru. Zvlášť vymiešame mlieko s vajíčkom a primiešame do sypkej zmesi. V tomto recepte sa používa mixér. Po 2-3 minútach "mixovania":-) "vmixujeme" aj olej. Pri konci vmixujeme ešte 2-3 lyžice nutelly. Cesto má takú tuhšiu konzistenciu.  Naplníme ním košíčky asi do polovice a povtláčame nakrájanú čokoládu. Pečieme pri 180 °C 15 - 20 min.










3. Medovníky

Potrebné prísady : 160 g medu, 160 g kryštálový cukor, 120 g maslo, 500 g hladká múka, 1 kávová lyžička sódy bikarbóny, 1 kávová lyžička mletej škorice, 2 celé vajcia

Bielková poleva : 1 bielok 150-200 gr práškového cukru, citrónová šťava

Postup prípravy

160 g medu + 160 g kryštálový cukor + 120 g masla necháme zovrieť v kastróle (proste nejaký hrniec) 

Do 500 g hladkej múky rozmiešame jednu kávovú lyžičku sódy bikarbóny  a jednu lyžičku mletej škorice a vysypeme do hrnca s medom a spoločne zmiešame

Do nie úplne vychladnutej zmesi primiešame dve celé vajcia a cesto dobre vypracujeme. Necháme ho potom dve hodiny stáť, potom vyvaľkáme na 5mm a vykrajujeme.

Pred pečením potrieme rozšľahaným vajcom a pečieme cca 10 min. pri cca 170-180 stupňoch. 

Úplne najľahší recept na medovníčky aký som kedy vyskúšala. Odporúčam




Ahoj miša :) 

You Might Also Like

6 komentárov

  1. mňaaaam ten prvý koláčik by som si veru dala :)) hentaké perníčkové milujem :))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mňam, samé dobrůtky :) My už pečeme klasické vánoční cukroví :)

    Ili Libertad

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mńam. Ty muffiny zkusím. Mám ráda jednoduché a rychlé recepty. Myslím, že i když tam nedám ty kousky čokolády, že to nevadí. Tu nemám. :)
    blog Měj se ráda

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mňam mňam medovníky!!! :) pre mňa to najlepšie čo na Vianoce možem mať :D
    Me and my ART

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mňáám, vypadá to všechno moc dobře, zase mám žravou, proč jsem se sem dívala? ^^
    http://www.prikrylovatereza.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť

All rights reserved. Používa službu Blogger.

Social Network